УПРАВЛЕНИЕ БОЛЬШИМИ СИСТЕМАМИ
на главную написать письмо карта сайта

Онтологический реинжиниринг бизнес-процессов оператора связи


Название статьи:  Онтологический реинжиниринг бизнес-процессов оператора связи
Выпуск: 33
Год: 2011
Библиография: Чистов Д. А., Камаев В. А., Набока М. В. Онтологический реинжиниринг бизнес-процессов оператора связи / Управление большими системами. Выпуск 33. М.: ИПУ РАН, 2011. С.5-20.
Гос. регистрационный номер: 0421100023\0013
Дата опубликования: 30.06.2011
Ключевые слова: системный анализ, онтологический инжиниринг, управление знаниями, бизнес-процесс.
Аннотация: Проведен сравнительный анализ подходов к реинжинирингу бизнес-процессов предприятий. Выполнена разработка метода реинжиниринга бизнес-процессов телекоммуникационного предприятия с использованием технологии онтологического инжиниринга, создана эталонная онтология бизнес-процессов в соответствии со структурной платформой enhanced Telecom Operations Map, а также разработана онтология существующих бизнес-процессов телекоммуникационного предприятия. Проведено тестирование предложенного метода реинжиниринга бизнес-процессов на примере автоматизированного сравнения эталонной онтологии с онтологией существующих бизнес-процессов крупного оператора связи.


Author(s): Chistov D., Kamaev V., Naboka M.
Article title: We review and compare the approaches and methodologies of business-process reengineering, and develop the method for telecom business-processes reengineering. The method is based on the technology of ontological engineering. The reference business-processes ontology is created in accordance with a structural framework named “Enhanced Telecom Operations Map”, and also existing business-processes ontology of the telecommunication company is designed. We illustrate the suggested method of business-process reengineering on the example of automated comparison of the reference ontology with the ontology of existing business-processes of a big telecom service provider.
Issue: 33
Year: 2011
Keywords: system analysis, ontological engineering, knowledge management, business process
Abstract: We review and compare the approaches and methodologies of business-process reengineering, and develop the method for telecom business-processes reengineering. The method is based on the technology of ontological engineering. The reference business-processes ontology is created in accordance with a structural framework named “Enhanced Telecom Operations Map”, and also existing business-processes ontology of the telecommunication company is designed. We illustrate the suggested method of business-process reengineering on the example of automated comparison of the reference ontology with the ontology of existing business-processes of a big telecom service provider.


в формате PDF
Обсудить статью в Интернет-конференции по проблемам управления

Просмотров: 5507; загрузок: 2900, за месяц: 17.

Назад

ИПУ РАН © 2007. Все права защищены